2013. augusztus 30., péntek

Ez a nagyon nagy különbség!

A legtöbben (ahogyan én is, amikor még a partvonalon kívül voltam és nem hallottam Halmi Istvánt és Tóth Csabát) kezdetben úgy gondolják, hogy itt terméket kell eladni. Ez nem igaz. 

"Nagy a zavar a fejekben ezzel kapcsolatban. Néha még a médiákban is rengeteg sületlenség jelenik meg a  network marketingről. Pedig a munkánk nagyon egyszerű: összehozzuk a vevőt az eladóval. Az eladó maga az anyacég, a vevőjelölt pedig az, akivel tárgyalunk erről. ... Az emberek nagy része nem szeret, és nem is tud eladni. Ellenben mindenki tud vásárolni. Mi olyan vásárlókat keresünk, akiket nem kell később macerálni, hanem képesek maguktól is vásárolni. Hisz felnőtt emberek. De ahhoz, hogy megismerjék a termékeinket, ahhoz valamilyen módon be kell, hogy mutassuk nekik. A hagyományos kereskedelemben ezt a reklámok végzik el. Ezekbe a gyártók és forgalmazók óriási pénzeket ölnek bele, amit a vásárlóval meg is fizettetnek. Pedig a reklámok egy része egyszerűen hazugság. Nem is értem, hogyan engedélyezik egyiket, másikat. ... Rajtunk a reklám számon is kérhető. Mögöttem ott áll egy cég, amely pénz visszafizetési garanciát vállal a termékeire. Én a tényleges tapasztalataimat adom tovább a reklám során. Ajánlj egy ismerős autószerelőt, aki jól végezte munkáját, egy fodrászt vagy egy butikot a párodnak, egy éttermet az ismerőseidnek, mert olcsók, és ott jól főznek. A különbség "csak" annyi, hogy ilyenkor te a személyeddel vállalsz garanciát egy ismerősöd, barátod vagy rokonod előtt a mondataidért. De az is lényeges differencia, hogy neked a mozi, a fodrász, az étterem ezért nem fizet. Ez a nagyon nagy különbség! ... Szóval eladás. Én nem szeretnék eladni. Értek hozzá, hisz csináltam már az előző vállalkozásaimban is. Azért nem szeretnék, mert akkor kizárólag az én egyéni munkámtól, teljesítményemtől függne a bevételem. Én pedig, bár szeretek dolgozni, de például utazni, vagy a családommal lenni még jobban szeretek. Így hát el kell érnem, hogy a vevő vásároljon akkor is, ha én nem vagyok itthon, ha nem fogom a kezét. (Ez azért történhet meg, mert a termékek kiváló minőségűek, a termékek újra és újra eladják magukat, amennyiben a vevő elégedett.


... Most pedig megkavarlak egy kicsit. Mi - vagyis én - nem vevőket keresünk. Én olyan embereket keresek, akik változtatni akarnak az életükön. Akik többet, jobbat akarnak! Olyanokat, akik ezért hajlandóak tenni, dolgozni is. Ha kell, kőkeményen! Olyanokat, akik nem "csak" fogyasztók akarnak lenni, hanem tovább építik a fogyasztói hálózatot. ... Miközben keressük a vezetőket, közben sokkal több vevőt találunk. ... Ez olyan, mint amikor a horgász kijár a tóra, és a kapitális halra vár, de megbecsüli az apró fogásokat is. Amikor a tervező várja a nagy lehetőséget, a megbízást egy palota vagy irodaház megtervezésére, de elkészíti a kis családi ház átalakításának a tervrajzát is." (Halmi István - A nyughatatlan - Ötcsillagos beszélgetések)