2015. február 23., hétfő

Halmi István Facebook bejegyzése a futásról

Futás...
A legjobb, amikor elindulok, és amikor megérkezem. Közte nem szeretem...
HOGY ÉN MIÉRT OSZTOM EZT MEG VELETEK - PEDIG NEM SZERETEK FUTNI? 
Olvasd el, érts velem egyet, vagy nyugodtan küldj el a pokolba...
Tagadhatatlan, hogy sokan, akik a futásotokat postoljátok, inspiráltok engem, hogy elinduljak. Köszönöm! Nektek próbálok valamit visszaadni

Hadd vonjak egy párhuzamot! 
- Én nem szeretek futni - csak, ha van egy labda, amit közben néhányan kergetünk...
- Én nem akartam a Forevert csinálni - én az eredményeket akartam. Utazni, egészségesnek lenni, a gyerekeim egészségét visszaszerezni, elismerést kapni...
- Nézem az embereket, nézem a futókat az erdőben. Hihetetlen, de nem azok futnak, akiknek szüksége lenne rá.
- Nézem és hallgatom az embereket az utcán, a TV-ben, a bemutatókon, a baráti beszélgetések közben. Szidják a gazdasági helyzetet, a mindenkori kormányt, a pénztelenséget, a lehetőségeiket, amit ők lehetetlenségnek hívnak. Hallgatom őket, és azon jár az eszem, hogy a Forevert miért nem azok csinálják, akiknek szükségük lenne rá? Tehát ŐK!?

Persze nem vagyok naiv, hisz tudom a választ:
- Könnyebb nem futni, enni, inni, lustulni, ráfogni, hogy nincs időm, meg a stressz, a futáshoz is kell pénz, nekem nincs hol... A legésszerűbb, amivel egyet is értek: "Nem szeretek futni!"
Persze nem vagyok naiv, hisz tudom a választ:
- Könnyebb nem csinálni, panaszkodni, másra fogni a nincs-et, elhárítani a felelősséget. Azt mondani, hogy nincs időm, nincs pénzem... És persze a legnépszerűbb, amivel magam is egyetértettem: "Nem szeretném ezt csinálni!"

"Nem szeretem." Értem, DE HOGY JÖN EZ IDE?

A magas vérnyomást szereted? (Ha most nincs, ne aggódj, több, mint 50% az esélyed, hogy lesz! Sőt arra is több, mit 50%, hogy majd szív - és érrendszeri betegségben halsz meg...) A túlsúlyt szereted? A pénztelenséget, a gyerekednek a nem-eket, a sovány karácsonyokat? Azt, ahogy kinézel, azt szereted? Azt, hogy legbelül tudod, megtehetnéd, de nem teszed?

Nem szeretek futni. (Mondjuk, lehet, hogy azért sem, mert ennyit hajtogatom.) De szeretek elindulni és szeretek megérkezni. Tudod miért? Mert mindkétszer győzök! LEGYŐZÖM ÖNMAGAM! Mert megteszem azt, amit a legtöbben nem!
Eszembe jut, sőt, feldob az az idézet, hogy: "Ha megteszed azt, amit mások nem tesznek meg, később megteheted, amit mások nem tehetnek meg!"

Nézd meg a fényképeket! Kijelenthetem, hogy Floridában jobb futni, mint Nyíregyházán. Sokak szerint a Forevert is jobb ott, vagy amott csinálni. Értem. DE HOGY JÖN EZ IDE?
Itt vagy, itt élsz. Fuss itt - csináld itt. Mert itt KELL, hogy egészséges és gazdag légy. Itt KELL példát mutatnod a gyerekeidnek, a lustáknak, a "többieknek"! Hogy esélyünk legyen együtt egy értékesebb világot építeni - mert ez a mostani nagyon csúszik lefelé a "nemet mondók miatt"...
Apropó: senkit sem szerettem volna bántani, megbántani. Magam, a régi önmagam pellengéreztem ki - úgyhogy "Akinek nem inge, ne vegye magára!"